NázoryStrata identity, histórie a geniusloci Divadla Pavla Országha Hviezdoslava

Strata identity, histórie a geniusloci Divadla Pavla Országha Hviezdoslava

-

Strata identity, histórie a geniusloci Divadla Pavla Országha Hviezdoslava

„Dejiny sú svedkami času, svetlom pravdy, živou pamäťou, učiteľkou života a poslom minulosti“ – Marcus Tullius Cicero

Bratislava je mesto sui generis, ktoré obyvatelia v komunálnych voľbách odovzdali enbloc do rúk Progresívneho Slovenska, a to svoju moc patrične „nadužíva“. Prečo by malo byť výnimkou Divadlo P. Országha Hviezdoslava, ktoré si ideologicky privlastnili a preformátovali na svoj obraz, čím vyháňajú spoluobčanov, ktorí v minulosti chodili do divadla za kultúrou ?

Volebným heslom Progresívneho Slovenska je slovo „budúcnosť“, čo opakujú ako marketingovú mantru, ktorá im bola doporučená ako stručné slovo pre masy, ktoré sa vyberá pre každú krajinu záujmu tzv. liberálnej demokracie, lebo účel svätí prostriedky. ( Preto je strana Smer minulosť a ľudovo povedané „myklo nami“, keď dokonca aj predseda Hlasu označil Fica za minulosť, čo bolo zrejme pod vplyvom jeho poradcu Borisa Zalu, ktorého meno sa za Slovenskú republiku objavilo na Sorosovom zozname „spriatelených a spoľahlivých“ poslancov EP, ktorý bol riadne zverejnený po hackarskom útoku na Nadáciu Otvorenej spoločnosti. Nevieme, kto tohto poradcu Hlasu doporučil, ale chceme veriť, že ho viac nevytiahnu na svetlo božie, aby prehovoril, lebo toto bol dôvod na prepad jeho preferencií –  Hlas má pred voľbami tzv. podmienečných voličov, ktorí sa budú rozhodovať podľa toho, kam sa strana obráti. Voliči si určite neželajú, aby sa pred nich na tlačových konferenciách o sociálnych otázkach budúcej vlády postavili napr. Erik Tomáš a Ľudovít Kaník. Takáto vláda by mala krátke trvanie a Hlas by určite prišiel o svojho najpopulárnejšieho člena Juraja ŠutajaEštóka. Hlas by mal byť hlasom ľudu a až keď sa tak naozaj stane, bude v našej vlasti stabilita. Nedefraudujme teda slovo „minulosť“ na spôsob Progresívneho Slovenska.

Aká bola minulosť a aká budúcnosť očakáva Divadla Pavla Országha Hviezdoslava?

Úvodom: Vláda dňa 16.05. 2007 odsúhlasila predaj budovy POH Hlavnému mestu Bratislava za sumu 59, 854 milióna korún slovenských s podmienkou, že bude pôsobiť ako mestské divadlo a mesto sa zaviazalo, že bude naďalej slúžiť pre kultúrne účely.

Cena nehnuteľnosti na Gorkého ulici reálne predstavovala vyše 236 miliónov korún. Divadlo bolo postavené z peňazí nás všetkých a má slúžiť všetkým, nie úzkej skupine, ktorá si takmer darom prisvojila náš spoločný majetok a svojvoľne šliape po kultúrnom dedičstve vlastného štátu a jeho velikánoch.

Divadlo P. O. Hviezdoslava je zaradené medzi národné kultúrne pamiatky a bolo slávnostne otvorené 28. mája 1955 pri príležitosti osláv 35. výročia slovenského profesionálneho divadelníctva. 

Otváracím predstavením DPOH bola premiéra Hviezdoslavovej drámy Herodes a Herodias v dramaturgickej úprave a réžii národného umelca Janka Borodáča, laureáta štátnej ceny. Na scéne laureáta štátnej ceny Ladislava Vychodila vystúpili v hre naši poprední divadelní umelci. Postavu Herodesa stvárnil Viliam Záborský, Salome Marina Kraľovičová, Ladislav Chudík proroka Jochanana.

Autorom pôvodnej výzdoby hľadiska, foyerov a opony bol výtvarník František Gajdoš. Mozaikové okná vo foyeri vytvoril slovenský maliar Janko Alexy.

„NOVÉ“  Divadlo Pavla Országha Hviezdoslava

V máji 1922 schválili mestskí poslanci založenie Divadla Pavla Országha Hviezdoslava ako neziskovú organizáciu mesta. Divadlo bolo slávnostne otvorené 11. januára 2023.

Riaditeľkou divadla sa stala Valéria Schulczová a umeleckým šéfom Gejza Dezorz.

Členom Správnej rady divadla je okrem iných aj podpredseda parlamentu Mgr. Gábor Grendel, ktorý kandidoval za politické strany: Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti (OĽANO), NOVA, Kresťanská únia, ZMENA ZDOLA. Možno je pripravený zodpovedať na nezodpovedané otázky profilácie divadla, ktoré je veľmi zúžené a pripravené slúžiť iba presne vymedzenej časti spoločnosti, ktorá v sebe bezdôvodne  prechováva pocit svojej výnimočnosti a nadradenosti bez rešpektovania práv druhej časti spoločnosti, čoho dôkazom je Projekt tolerancie, ktorý je „zameraný na mladých divákov a otvára témy tolerancie, inakosti, jej rešpektovania a nenávisti, vnímania ženskej krásy, jej hodnotenia médiami a spoločnosťou, tiež témou sociálnych médií, internetu, dezinformácií a hoaxov, ovplyvňujúcich mladých ľudí.“

Takže dezinformácie a hoaxy ? V Divadle Pavla Országha Hviezdoslava ?

Privlastnili ste si klenot slovenskej kultúry, ktorý vám nepatrí, navyše to robíte neuveriteľne hrubým spôsobom, ktorým manifestujete  opovrhovanie tou časťou  národa, ktorý sa cíti byť národom a nie pasívnym prijímateľom jednostrannej ideológie, implantovanej pod rúškom akejsi abstraktnej nič nehovoriacej „budúcnosti“, aby vám vymazali z mozgu súčasnú nie ružovú prítomnosť.

Dana Bystrická

Podporte nezávislé spravodajstvo a pomôžte zvýšiť pluralitu médii na Slovensku. Spravodajský portál Veci Verejné prináša overené agentúrne správy a vlastné komentáre naších autorov.

Podporiť nás môžete jednoduchou formou cez platobnú bránu buď pravidelnou mesačnou sumou alebo jednorázovým príspevkom.

Pravidelná mesačná podpora

Jednorázová podpora


Alebo prevodom na náš účet: SK72 8330 0000 0028 0108 6712

Newsletter - Veci verejné

Prihláste sa na odber článkov. Dva krát do týždňa Vám zašleme zhrnutie najpodstatnejších komentárov a názorov, ktoré vyšli na našom webe :)

*Po vyplnení formuláru Vám zašleme potvrdzujúci email, ktorý je potrebné potvrdiť.

Podporte spravodajsko-názorový portál Veci Verejné

Vychádzať môžeme len vďaka vašej pravidelnej podpore. Ak považujete našu činnosť za dôležitú a potrebnú, podporte náš spravodajsko-názorový portál pravidelnou mesačnou sumou 5, 10 či 15 eur, prípadne podľa vašich možností na číslo účtu IBAN: SK7283300000002801086712

Ďakujeme. Aj vďaka vám môžeme robiť sociálne a vlastenecky orientovanú žurnalistiku.

spot_img

3 Komentáre

  1. Ja som prekvapený, že sa v tejto „tvorivej“ atmosfére ešte neobjavil progresivistický návrh na výmenu pôvodných vitráži Janka Alexyho

  2. Chcel na napísať že pani autorka je hlúpa. Ale nieje. Hlúposť je nevedomosť. Pani Bystrická si však vedome urobila z DPOH nástroj na politickú manipuláciu. Tvári sa, ako odborne rozobrala politických protivníkov a pritom iba odporne manipuluje s rozvášneným predvolebným davom. Pritom nič z toho čo uvádza nieje celkom pravda. Pretože, ak niekto prekrúti alebo zatají faktá tak sa oháňa nie celkom pravdou, ale akousi polopravdou. Ak to robí účelovo a vedome, hovorí sa tomu manipulácia. Ak to robí za účelom niekomu tým ublížiť, je to bohapustá prasačina.

    • Nesúhlasím s Vami. Ja tu necítim žiadnu manipuláciu, ale opísanie dnešnych udalosti.

ZANECHAJ KOMENTÁR

Zdaj komentár
Zadajte svoje meno

- Reklama -

Mohlo by Vás zaujímaťČLÁNKY
Odporúčane pre Vás