Pomoc spotrebiteľom – Mgr. Jana Tilňaková a JUDr. Jana Pajtašová:

Milí spotrebitelia,
dnes poukazujeme na zdanlivo jednoduchý prípad.
Spotrebiteľ dňa 4.5.2022 uzavrel s konkrétnou bankou zmluvu o bežnom účte fyzickej osoby.
Dňa 31.5.2023 banka z účtu klienta bez právneho dôvodu a nad rámec balíka služieb zrazila 20 € za ním vykonanú transakciu: platba kartou – hazardné hry.
Zo zmluvy, ktorú ako spotrebiteľ dňa 04.05.2022 uzatvoril nevyplýva, že by banka mala právo na odplatu za takýto úkon vo výške 20 €.
Dňa 31.3.2023 banka na svojej stránke zverejnila nový sadzobník poplatkov – poplatky za služby pre fyzické osoby, o čom sa ako spotrebiteľ dozvedel náhodou, pri riešení môjho problému.
Čo sme považovali za sporné je to, že banka s rovnakým dňom účinnosti zverejnila na webovej stránke dva sadzobníky poplatkov dostupné širokej verejnosti, ktoré obsahujú diametrálne odlišné údaje o výške poplatkov.
Dostupné na : https://www.tatrabanka.sk/…/dolezite…/cennik-sluzieb/
Sadzobník poplatkov spotrebiteľ svojim podpisom neopatril.
Domnievame sa, že banka mohla jednostranne zmeniť zmluvné podmienky v neprospech spotrebiteľov, kvôli čomu tento konkrétny spotrebiteľ prišiel o 20 €.
V reklamácii sme poukázali na fakt, že pre spotrebiteľov platia priaznivejšie podmienky ,z ust. § 54, ods. 2 zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník :
„V pochybnostiach o obsahu spotrebiteľských zmlúv platí výklad, ktorý je pre spotrebiteľa priaznivejší.“
Banka finančné prostriedky v rámci reklamačného konania vrátila.
Ide zdanlivo o malú, nepodstatnú sumu, no je dôvodný predpoklad, že sa nejedná len o jeden prípad.
Preto nezabudnite, brániť sa oplatí.