DomáceNRSR: Výbor pre nezlučiteľnosť funkcií má riešiť fotku M....

NRSR: Výbor pre nezlučiteľnosť funkcií má riešiť fotku M. Žiaka s oblátkami

-

NRSR: Výbor pre nezlučiteľnosť funkcií má riešiť fotku M. Žiaka s oblátkami

Bratislava 24. augusta (TASR) – Výbor Národnej rady (NR) SR pre nezlučiteľnosť funkcií sa má zaoberať podnetom na poslanca NR SR Miroslava Žiaka (SaS), ktorý na sociálnej sieti uverejnil fotku s oblátkami Horalky. Podal ho nezaradený poslanec Ondrej Ďurica, ktorý to považuje za propagáciu. Žiak pre TASR reagoval, že o reklamu by išlo iba vtedy, ak by bol jeho status sponzorovaný. Podľa ústavného zákona o ochrane verejného záujmu pri výkone funkcií verejných funkcionárov poslanci nesmú používať svoju osobnosť na reklamu.

Podľa Ďuricu poslanec propaguje oblátky len preto, „že jeho výrobca sa na adresu nezaočkovaných ľudí vyjadril, že majú sedieť doma“. „Propagovaním vybraného výrobcu poslanec znevýhodňuje nestranných poctivých podnikateľov, ktorí politické otázky verejne nekomentujú,“ uviedlo mimoparlamentné hnutie Republika, v ktorom Ďurica pôsobí. Hnutie si myslí, že vládni nominanti propagujú spriaznené firmy a už nedokážu rozlišovať medzi ochranou verejného záujmu a súkromným obchodom.

Poslanec Žiak je podľa svojich slov prekvapený, že predstavitelia hnutia Republika vedia robiť právne analýzy, ktoré sú navyše podľa neho chybné. „Ak by to malo byť porušenie zákona, musela by to byť platená reklama,“ reagoval pre TASR s tým, že má k dispozícii analýzy, ktoré to potvrdzujú. „Bol to len status, kde som povedal, že mám na tieto cukrovinky chuť. To neznamená, že robím reklamu. Je niekoľko právnych analýz, ktoré hovoria, že ak chcete, aby to bolo reklamou, musí to byť platený status,“ doplnil.

„Chcel som si vyskúšať, ako budú odporcovia očkovania reagovať na jednoduchú vetu, že mám chuť na Horalku,“ priblížil Žiak, ktorý pripustil, že chcel vyjadriť aj solidaritu s výrobcom. Podľa jeho slov sa ukázalo, že odporcovia nedokážu reagovať racionálne a ich emócia je negatívna.

Predseda výboru Boris Susko (Smer-SD) reagoval, že ústavný zákon nehovorí jasne, čo reklama je. V zákone o reklame je podľa neho reklama špecifikovaná úzko. „Je otázka, či to bude výbor vykladať širšie ako zákon o reklame,“ reagoval pre TASR. V čase tvorby legislatívy neboli podľa neho sociálne siete ešte tak výrazne využívané. Výbor už v minulosti pri posudzovaní reklamy na sociálnych sieťach rozhodol tak, že pokiaľ nejde o sponzorovaný status, nebude sa to považovať za reklamu. Ku každému podnetu sa podľa Suska pristupuje jednotlivo. „Treba posudzovať všetky okolnosti, podľa nich bude výbor posudzovať a môžu byť iné,“ skonštatoval v súvislosti s podnetom na Žiaka.

Podporte nezávislé spravodajstvo a pomôžte zvýšiť pluralitu médii na Slovensku. Spravodajský portál Veci Verejné prináša overené agentúrne správy a vlastné komentáre naších autorov.

Podporiť nás môžete jednoduchou formou cez platobnú bránu buď pravidelnou mesačnou sumou alebo jednorázovým príspevkom.

Pravidelná mesačná podpora

Jednorázová podpora


Alebo prevodom na náš účet: SK72 8330 0000 0028 0108 6712

Newsletter - Veci verejné

Prihláste sa na odber článkov. Dva krát do týždňa Vám zašleme zhrnutie najpodstatnejších komentárov a názorov, ktoré vyšli na našom webe :)

*Po vyplnení formuláru Vám zašleme potvrdzujúci email, ktorý je potrebné potvrdiť.

Podporte spravodajsko-názorový portál Veci Verejné

Vychádzať môžeme len vďaka vašej pravidelnej podpore. Ak považujete našu činnosť za dôležitú a potrebnú, podporte náš spravodajsko-názorový portál pravidelnou mesačnou sumou 5, 10 či 15 eur, prípadne podľa vašich možností na číslo účtu IBAN: SK7283300000002801086712

Ďakujeme. Aj vďaka vám môžeme robiť sociálne a vlastenecky orientovanú žurnalistiku.

spot_img

ZANECHAJ KOMENTÁR

Zdaj komentár
Zadajte svoje meno

- Reklama -

Mohlo by Vás zaujímaťČLÁNKY
Odporúčane pre Vás