NázoryKto najviac zarobil na voľbách? No predsa najmä médiá,...

Kto najviac zarobil na voľbách? No predsa najmä médiá, ktoré mali za úlohu zničiť Smer

-

Kto najviac zarobil na voľbách? No predsa najmä médiá, ktoré mali za úlohu zničiť Smer

Kto najviac zarobil na kampaniach politických strán? Transparency International Slovensko (TIS) pozbieralo dáta. Na vrchole rebríčka sa nachádza finančný žralok, nasledovaný sociálnou sieťou a súkromnou televíziou. Reklama v časopisoch má svoje najlepšie časy už dávno za sebou.

Kto najviac zarobil na kampaniach politických strán?

Transparency International Slovensko informuje, že na parlamentných voľbách zrejme naviac zarobila reklamná spoločnosť Bigmedia. Tá je z portfólia finančnej skupiny J&T. Dominantný hráč na slovenskom reklamnom trhu mohol dodať politickým stranám bilboardy v objeme až tri milióny eur, informuje mimovládka.

Spoločnosť META – Facebook, predal cez sociálnu sieť reklamu za viac ako dva milióny. Za nimi mohla skončiť česká investičnú skupina PPF vlastniaca TV Markíza. To sú domnienky TIS.

Monitoring robila spoločnosť Kantar

„Kantar zmonitoroval v mesiacoch marec až september viac ako 27-tisíc bilboardov s politickou reklamou, z ktorých až tretinu predala práve Bigmedia. Jej celkové tržby odhadol na 3,06 milióna eur. Najväčší hráč na poli outdoorovej reklamy bol ešte v úvode kampane ochotný prezradiť, ktorým politickým stranám predáva reklamné plochy. Potom však svoj postoj prehodnotil a reportoval už len sumárne dáta. Takáto netransparentnosť výrazne sťažila možnosti verejnej kontroly politických strán,“ uvádza TIS.

Transparency Slovensko sa sťažuje, že kvôli netransparentnosti spoločnosti Bigmedia nemôže dôsledne skontrolovať kampaň strany Hlas. Tá iba „v záverečnej správe vykázala na vonkajšiu reklamu iba 144-tisíc eur,“ informuje TIS.

TIS nie je spokojná s transparentnosťou

Mimovládna organizácia, ktorá monitoruje transparentnosť, by bola rada za sprísnenie kontroly. „Keďže dobrovoľná transparentnosť nefunguje, bolo by z nášho pohľadu potrebné prinútiť najväčších dodávateľov politickej reklamy k jej povinnému reportovaniu. V prípade veľkých internetových platforiem sa o to na európskej úrovni snaží Európska komisia. Nové pravidlá majú platiť už pred budúcoročnými eurovoľbami,“ píše v správe TIS.

Ani s transparentnosťou Facebooku nie je TIS spokojná. „Americký vlastník siete Facebook, spoločnosť Meta zverejňuje údaje o politickej reklame v obmedzenej podobe. Nie je tak možné získať prehľad o celej kampani.

Článok vyšiel na: www.ereport.sk

Podporte nezávislé spravodajstvo a pomôžte zvýšiť pluralitu médii na Slovensku. Spravodajský portál Veci Verejné prináša overené agentúrne správy a vlastné komentáre naších autorov.

Podporiť nás môžete jednoduchou formou cez platobnú bránu buď pravidelnou mesačnou sumou alebo jednorázovým príspevkom.

Pravidelná mesačná podpora

Jednorázová podpora


Alebo prevodom na náš účet: SK72 8330 0000 0028 0108 6712

Newsletter - Veci verejné

Prihláste sa na odber článkov. Dva krát do týždňa Vám zašleme zhrnutie najpodstatnejších komentárov a názorov, ktoré vyšli na našom webe :)

*Po vyplnení formuláru Vám zašleme potvrdzujúci email, ktorý je potrebné potvrdiť.

Podporte spravodajsko-názorový portál Veci Verejné

Vychádzať môžeme len vďaka vašej pravidelnej podpore. Ak považujete našu činnosť za dôležitú a potrebnú, podporte náš spravodajsko-názorový portál pravidelnou mesačnou sumou 5, 10 či 15 eur, prípadne podľa vašich možností na číslo účtu IBAN: SK7283300000002801086712

Ďakujeme. Aj vďaka vám môžeme robiť sociálne a vlastenecky orientovanú žurnalistiku.

spot_img

1 Komentár

ZANECHAJ KOMENTÁR

Zdaj komentár
Zadajte svoje meno

- Reklama -

Mohlo by Vás zaujímaťČLÁNKY
Odporúčane pre Vás