DomáceČaká nás ďalší mediálny Cirkus Humberto

Čaká nás ďalší mediálny Cirkus Humberto

-

Čaká nás ďalší mediálny Cirkus Humberto

Bratislava 15. októbra (TASR) – Jesenná fáza kampane na podporu očkovania bude mať novú podobu. Ministerstvo zdravotníctva nasadzuje nové televízne, online a rozhlasové spoty a novú grafiku pre printovú a vonkajšiu reklamu.


      Nová fáza kampane nadväzuje na aktivity, ktoré Ministerstvo zdravotníctva kontinuálne realizuje niekoľko mesiacov. Spoty a grafiky sú výsledkom spolupráce s agentúrou MUW Saatchi&Saatchi, ktorá uspela vo verejnom obstarávaní – v súťaži návrhov, ktoré hodnotila komisia zložená zo zamestnancov MZ a externých odborníkov zo súkromného sektora. 


      Kreatívny koncept novej fázy kampane reflektuje na nálady v spoločnosti, ktorá je silno polarizovaná. Cieľom nových spotov a grafík je poukázať na skutočnosť, že spoločnosť má len jedného skutočného nepriateľa a tým je koronavírus, ktorý spôsobuje ochorenie covid-19. Jediným účinným riešením, ako nad spoločným nepriateľom zvíťaziť, je očkovanie.


      „Ako keby sa za posledný rok nakazila covidom celá naša spoločnosť. Klesá dôvera v inštitúcie a solidarita z prvej vlny je už dávno zabudnutá. Teraz na prahu tretej vlny už nemá vyznám stavať komunikáciu na racionálnych benefitoch očkovania – všetko už bolo dávno povedané v médiách a na sociálnych sieťach. Preto sme sa v MUW rozhodli zvizualizovať antihrdinu v podobe covidu a pripomenúť, že ak nás tu nemá všetkých časom poraziť, musíme sa spojiť a poraziť my jeho. A vakcína je zatiaľ jediným rozumným riešením. To však neznamená, že by sme rezignovali na racionálne benefity očkovania, v ďalších kampaňových kanáloch venujeme priestor aj im,“ vysvetľuje COO agentúry Kamil Charvát.


      Nasadením nových spotov a grafík sa dopĺňajú aktivity, ktoré ministerstvo kontinuálne realizuje. V priebehu septembra bolo do schránok občanov Slovenska doručených viac ako 1,2 milióna SIPO dokladov s výzvou na očkovanie, Úrad verejného zdravotníctva SR rozposlal SMS notifikácie o zmenách v COVID automate s pozvánkou na očkovanie a v médiách bol nasadený globálny spot UNICEF o podpore očkovania. Do zariadení sociálnych služieb boli vďaka spolupráci s Ministerstvom práce, sociálnych vecí a rodiny SR distribuované informačné brožúrky o očkovaní, ktoré odpovedali aj na najčastejšie kladené otázky. Poberateľom starobných dôchodkov v hotovosti boli doručené letáky a ďalšie letáky boli distribuované do schránok vo vybraných regiónoch s najnižšou zaočkovanosťou.


      Od septembra Ministerstvo zdravotníctva SR využíva službu adresného informovania o možnosti očkovania v konkrétnych mestách a obciach. Na základe lokalizácie polohy SIM kariet sú ľuďom starším ako 45 rokov posielané informačné SMS správy o očkovaní v ich obci alebo meste. 


      Veľký dôraz kladie rezort zdravotníctva na dlhodobú a systematickú komunikáciu očkovania prostredníctvom sociálnych médií. Účty ministerstva zdravotníctva na Facebooku a Instagrame sú mimoriadne sledované, dokážu zasiahnuť viac ako 2 milióny ľudí mesačne a tento obsah pravidelne preberajú alebo citujú médiá a internetové osobnosti. 


      Dlhodobo beží tiež Google ads kampaň, ktorá smeruje ľudí pri vyhľadávaní na oficiálne zdroje, a organický výkon na sociálnych sieťach dopĺňajú platené kampane na Facebooku. Ministerstvo zdravotníctva SR na pravidelnej báze informuje všetkých starostov a primátorov o novinkách v očkovaní, samosprávam posiela všetky informácie, grafiky a dokumenty k očkovaniu alebo k novým protiepidemickým opatreniam.


      Prvá očkovacia kampaň rezortu zdravotníctva, ktorá bola spustená v januári 2021 (https://www.health.gov.sk/Clanok?covid-19-29-01-2021-kampan), mala slogan Vakcína je sloboda. Základné posolstvo o vakcíne ako nositeľke slobody bolo prezentované cez rôzne variácie sloganu podľa preferencií známych osobností, ktoré v spotoch účinkovali, čím kampaň umožnila mnohým cieľovým skupinám pripomenúť si ich vlastnú motiváciu na očkovanie.


      V apríli 2021 sa začala celoslovenská mediálna kampaň pod názvom Vakcína je víťazstvo s vedeckými autoritami a osobnosťami kultúry, ako napríklad dvojicou B. Klempa – F. Kovár alebo P. Sabaka – G. Oňová, ktorej cieľom bolo zaočkovanie najzraniteľnejšej cieľovej skupiny. Spolu s televíznou kampaňou rezort spustil aj ďalšie mediatypy, pričom rozhlasovej kampani dominovali poprední slovenskí odborníci, ktorí odpovedali na najčastejšie otázky spojené s očkovaním. Podobne sa aj online priestor stal prostredníctvom videospotov (pre-roll, mid-roll a pod.) informačným kanálom pre viacero odpovedí týkajúcich sa očkovania. Očkovanie podporovali aj regionálne mutácie kampane v najmenej zaočkovaných regiónoch či v marginalizovaných lokalitách. Počas tejto fázy kampane rezort distribuoval pre viac ako 400-tisíc poberateľov starobných dôchodkov aj informačné letáky o očkovaní. Spolu s výjazdmi mobilných očkovacích jednotiek bola aktívna aj kampaň o dostupnom očkovaní. 

Podporte nezávislé spravodajstvo a pomôžte zvýšiť pluralitu médii na Slovensku. Spravodajský portál Veci Verejné prináša overené agentúrne správy a vlastné komentáre naších autorov.

Podporiť nás môžete jednoduchou formou cez platobnú bránu buď pravidelnou mesačnou sumou alebo jednorázovým príspevkom.

Pravidelná mesačná podpora

Jednorázová podpora


Alebo prevodom na náš účet: SK72 8330 0000 0028 0108 6712

Newsletter - Veci verejné

Prihláste sa na odber článkov. Dva krát do týždňa Vám zašleme zhrnutie najpodstatnejších komentárov a názorov, ktoré vyšli na našom webe :)

*Po vyplnení formuláru Vám zašleme potvrdzujúci email, ktorý je potrebné potvrdiť.

Podporte spravodajsko-názorový portál Veci Verejné

Vychádzať môžeme len vďaka vašej pravidelnej podpore. Ak považujete našu činnosť za dôležitú a potrebnú, podporte náš spravodajsko-názorový portál pravidelnou mesačnou sumou 5, 10 či 15 eur, prípadne podľa vašich možností na číslo účtu IBAN: SK7283300000002801086712

Ďakujeme. Aj vďaka vám môžeme robiť sociálne a vlastenecky orientovanú žurnalistiku.

spot_img

ZANECHAJ KOMENTÁR

Zdaj komentár
Zadajte svoje meno

- Reklama -

Mohlo by Vás zaujímaťČLÁNKY
Odporúčane pre Vás