Stalo sa už štandardným politickým folklórom nahovárať verejnosti, že slovenské voľby ovplyvňujú, akési temné sily zo zahraničia. Samozrejme, mainstreamový naratív je ten, že hybridné hrozby na nás číhajú z ríše zla – rozumej- Ruskej federácie. Tisícky trollov z trollých fariem nám ovplyvňujú naše voľby a štát musí na to reagovať. Napríklad tým, že bez akýchkoľvek dôkazov, či pravidiel vypína nepohodlné weby. Realita je pritom úplne opačná. Áno, na Slovensku veľmoci ovplyvňujú voľby, áno obrovské prostriedky idú na to, aby vyhrali tie správne strany – len všetky tieto manipulácie, neprípustné zásahy a hybridné hrozby idú z inej strany. Nie z toľko démonizovanej Ruskej federácie, ale z regionálnej európskej veľmoci – Veľkej Británie. Konkrétne, britské médium Declassified UK uverejnilo investigatívny článok v ktorom tvrdil, že ministerstvo zahraničných vecí Veľkej Británie poskytlo občianskemu združeniu Zinc Network 10 milión libier na to správne ovplyvnenie volieb na Slovensku. To nie je dohad, to je skutočnosť, ktorú verejne potvrdil hovorca ministerstva zahraničných vecí Británie. No a táto britská „nevládna“ organizácia si najala 70 slovenských influencerov, ktorých cieľom bolo zmobilizovať veľmi presne vybranú časť slovenského elektorátu, teda mládež, u ktorej bolo jasné, že v prevažnej väčšine bude voliť práve miláčika liberálnych médií, teda stranu Progresívne Slovensko. No a čo za hviezdy influencerského neba to Zinc network najala? Z tých najznámejších je to – aké to prekvapenie- neskoršia Europoslankyňa za PS Veronika Cifrová Ostrihoňová, jej manžel Sajfa, ex hokejista Michal Handzuš, expremiérka Iveta Radičova, herec Ján Koleník, pseudo humorista Fero Joke, či skupina okolo – vraj- satirickej stránky Zomri. No a táto čeliadka, plus ďalších x pseudo osobností a influencerov, potom rozpútala zavádzajúcu kampaň Chcem tu zostať, akoby po nevhodnom výsledku volieb prestalo byť Slovensko obývateľné. Iste, takéto kampane tu boli vždy. V deväťdesiatych rokoch sa robila kampaň úplne na hulváta. Známa kauza Patzelgate bola o tom, že vybraní novinári z tých správnych pravicových médií brali plat na dvakrát, raz cez svoju redakciu a raz od agentúry, ktorá robila kampaň pre SDK. Pred voľbami to prasklo a krajne pokrivený líder SDK Mikuláš Dzurinda sa zahral na nič nevediaceho a prekvapeného. Bol to však škandál takého rozsahu, že vtedy sa agentúra Patzelt musela stiahnuť z volieb a kolaterálne ( vedľajšie) straty boli nemalé. Dnes sa to už takto nahrubo nerobí. Influenceri dokonca ani priamo nepropagujú konkrétnu stranu. Ich snaha je akoby jednoduchšia. Snažia sa zmobilizovať tú časť elektorátu, ktorá, keď už pôjde voliť, tak vo výraznej štatistickej väčšine volí práve vytúžené Progresívne Slovensko. A to sa v tejto kampani naozaj podarilo. Volebná účasť za zvýšila z 59 % v roku 2020 na vyše 70 % v roku 2023. To, že napriek tomu sa očakávaný výsledok volieb nedostavil, je dôsledkom, toho, že s tak nekvalitným materiálom, ako sú dnešné opozičné strany, ani tony peňazí zázrak neurobia.