Skip to content
Menu

Trojkolesová novinka z dielne Piaggio ideálna do mesta

24.10.2024 (SITA.sk) – Trojkolesový skúter Piaggio MP3 310 je ideálnym riešením pre mestské prostredie, kde vyniká svojou stabilitou, obratnosťou a schopnosťou zvládnuť preplnené ulice. Vďaka kompaktným rozmerom a inovatívnej trojkolesovej technológii ľahko prechádza mestskými zápchami a zároveň poskytuje väčšiu bezpečnosť v porovnaní s klasickými jednostopovými skútrami. S vodičským oprávnením skupiny B je dostupný širokému okruhu používateľov, ktorí hľadajú rýchle a efektívne riešenie pre každodenné dochádzanie do práce alebo pohyb v meste. Piaggio teraz predstavilo ešte ľahšiu a obratnejšiu verziu skútra MP3.

Koncern Piaggio bol vôbec prvým výrobcom na svete, ktorý prišiel s trojkolesovým skútrom. Po predstavení maxi verzií MP3 400 a MP3 530 v roku 2022 prichádza s treťou generáciou najľahšej verzie MP3 310. Tá si od svojich silnejších súrodencov prevzala množstvo technologických vylepšení, športový dizajn a celkovo ju oproti pôvodnému MP3 300 omladila. Už na prvý pohľad spoznáte, že jej vzhľad sa zmenil.

Kompletne bola prepracovaná predná časť motocykla, ktorá je teraz širšia a viac chráni jazdca. Nový je aj predný svetlomet s LED technológiou. Uprostred je menší, športovejší vzduchový vstup, charakterizovaný trojrozmernou voštinovou mriežkou. Pod ním sa nachádza vertikálny spojler. V kombinácii s úplne novými bočnými deflektormi zaisťuje lepšiu stabilitu a prispieva k vyššej maximálnej rýchlosti. Nový je tiež veterný štít. Aerodynamicky tvarovaná zadná časť motocykla je zakončená zadným LED svetlometom a má v sebe elegantne zakomponované madlo pre spolujazdca.

Výbava zahŕňa novú päťpalcovú prístrojovú dosku s LCD displejom. Ovláda sa pomocou tlačidla Mode na pravom riadidle a môžete ho bezdrôtovo pripojiť k vášmu smartfónu. Nad prístrojovkou je odkladacia schránka s USB portom. MP3 už má bezkľúčové ovládanie, kľúč nie je potrebný ani pri otváraní priestoru pod sedadlom, kam sa pohodlne zmestí jedna integrálna alebo dve otvorené prilby. Dvojúrovňové sedadlo má novú penovú štruktúru pre vyšší komfort a v prednej časti je tvarované na ľahšie dosiahnutie nohami na zem.

Vďaka trojkolesovej technológii je skúter stabilnejší, ale hlavne ho môžete riadiť s vodičským oprávnením skupiny B. Predné zavesenie sa skladá zo štyroch hliníkových ramien spojených so štyrmi kĺbmi, ktoré sú pevne prepojené s centrálnou objímkou, a dvoch bočných objímok spojených s ramenami pomocou čapov a guľôčkových ložísk. Dve predné kolesá sú jedinečným a zároveň aj charakteristickým prvkom skútra. Vďaka nim máte lepšiu priľnavosť a stabilitu pri zatáčaní ako pri akomkoľvek inom jednostopovom skútri, najmä pri jazde po mokrých dlažobných kockách alebo asfalte.

Piaggio MP3 310 je poháňané úplne novým jednovalcovým motorom HPE so zvýšeným zdvihovým objemom 310 cm³, pôvodne mal 278 cm³. Jeho výkon je 19,4 kW (26,4 koní) pri 7500 ot./min a maximálny krútiaci moment 27,3 Nm pri 6000 ot./min. Maximálna rýchlosť je 129 km/h.

Nové Piaggio MP3 310 je k dispozícii v dvoch rôznych verziách, základnej MP3 310 za cenu 7 999 € a vybavenejšej MP3 310 Sport za cenu 8 199 €, pričom druhá verzia sa vyznačuje ešte športovejšími detailmi. Pri základnej verzii si budete môcť vybrať z dvoch lesklých farieb, Bianco Luna a úplne novej Grigio Grafite. Obe varianty sú kombinované s novými povrchovými úpravami v saténovo sivej farbe. Sedadlo je špeciálne navrhnuté s novými textúrami a kontrastným sivým prešívaním, ktoré ladí s povrchovými úpravami.

Piaggio MP3 310 Sport má výraznejší charakter umocnený špeciálnymi farbami pre tento model. Matný kovový odtieň Nero Meteora je doplnený o úplne nové lesklé farebné prevedenie Grigio Mercurio a matnú Blu Zaffiro. Verzia Sport je doplnená o športové modré akcenty, ako je kontrastné prešívanie sedadla a detaily na čiernych kolesách. Povrchové úpravy striedajú lesklú a matnú čiernu. Predné brzdové kotúče s vlnitým profilom a stúpačky s hliníkovými vložkami sú súčasťou štandardnej výbavy, rovnako ako systém konektivity Piaggio MIA.

Obe verzie sú vybavené systémom ABS Continental proti zablokovaniu kolies, ktorý je integrovaný s vypínateľnou kontrolou trakcie ASR. Piaggio MP3 používa brzdový systém s tromi kotúčmi, pričom predné kotúče majú priemer 258 mm a zadný 240 mm.

Informačný servis

Viac k témam: Piaggio, PR, Skúter
Zdroj: SITA.sk – Trojkolesová novinka z dielne Piaggio ideálna do mesta © SITA Všetky práva vyhradené.