Ladislav Kamenický: Vraciam sa k tomu o čom som už nedávno písal. Nosným priemyselným odvetvím, ktoré významne drží slovenskú ekonomiku, je výroba automobilov. Žiaľ musím konštatovať, že nielen výroba áut na Slovensku, ale v celej EÚ, je v smrteľnom ohrození zo strany Číny. Ak celá EÚ nezmení svoj postoj a stratégiu, tak tento súboj s obrovským nástupom Číny prehrá.
Ak sa pýtate prečo, tak tu je odpoveď:
EÚ sa postupne úplne zbavuje spaľovacích motorov, v ktorých výrobe dosiahla technologickú svetovú špičku. Čína vo výrobe spaľovacích motorov pokračuje a postupne obsadí aj tento segment. Číňania sa tešia a ťukajú si na čelo, prečo si EÚ strieľa do oboch kolien!
EÚ chce prejsť na elektromobilitu, kde má Čína desaťročný technologický náskok, pričom dokáže vyrobiť elektromobil o 40% lacnejšie ako EÚ. Ako sa ukázalo, Nemecko dnes bez štátnych dotácií nedokáže predávať svoje elektromobily, a to najmä kvôli ich vysokej cene.
Dominancia Číny v elektromobilite sa ukázala na mníchovskom autosalóne IAA Mobility, kde drvivá väčšina vystavovaných elektromobilov bolo práve z Číny, pričom ich kvalita bola prekvapivo vysoká! Nemci zostali priam v šoku.
V Číne sú už dnes elektromobily výrazne lacnejšie, ako autá so spaľovacími motormi a v EÚ je to presne naopak!
Čína dominantne ovláda celosvetový trh so surovinami a kovmi, ktoré sú potrebné na výrobu autobatéríí. Ak niekto neobjaví nový revolučný typ batérií, ktorý bude z pohľadu výroby dostupnejší a cenovo efektívnejší, tak sa to tak skoro nezmení.
Ukazuje sa, že EÚ sa vďaka svojim zlým rozhodnutiam postupne dostáva vo výrobe automobilov na druhú koľaj a postupne sa stáva nekonkurencieschopnou oproti Číne.
Je to najmä vďaka:
nepremyslenej politike Green deal
unáhlenému odstaveniu spaľovacích motorov
odstavovaniu jadrovej energetiky v Nemecku
drahým energiám ako dôsledku nepremyslených sankcií, ktoré oveľa viac uškodili EÚ, ako Rusku, proti ktorému boli namierené
Takže páni v EÚ „Budíček“ Ak sa skoro nezobudíte, tak už ani nemusíte vstávať z postele.
Vlak sa nám už nenávratne stratí v diaľke a nikdy ho nedobehneme!
Ešte v roku 2011 do Hospodárskych novín sme viacerí písali do komentárov, že nám STAČÍ JEDINÁ AUTOMOBILKA, bol tu VW, ktorý prebral areál Bratislavských automobilových závodov. Vysmiali sa nám, že tak potom „nepreberieme tie vyspelé technológie zo Západu“ a budeme nezamestnaní a s nízkymi platmi.
Kto vlastní automobilky a tie technológie tu? Kto „dáva prácu“ a aká je cena tej práce?
Zbytočne sme si tu vytvorili moloch štyroch montovní automobiliek vyrábajúcich luxusné vozy nie pre Slovensko, kde už je potrebné zamestnávať cudzincov, kde celý automotive priemysel firiem stojí a padá na objednávke niektorého z tých 4 odberateľov a to je celý ich „svetový trh“ …nič iné si nezaslúžime ako pád na nos ako v prípade havlovských mierotvorných zatváraní zbrojárskych firiem na Slovensku.
Trinásť rokov ma nik nepočúval!
Čo tým chcel Nostradamus Kamenický povedať? Mali ste skoro 15r. na kontra nástup proti Čískej ofenzíve v priemysle a čo se urobili?? Futrovali ste si vrecka a drali ste sa do samého jadra EÚ…